Alla inlägg den 14 mars 2018

Av Mocki Lindeberg - 14 mars 2018 17:08

Hejsan alla läsare.

En ny vecka eller njaah, det är ju onsdag så en ny dag. Jag kom hit till Ekenäs igår, på tisdag allt va bra nog jag kom till hemmet där jag bor, och sedan packat upp mina saker lite där och här. Just då kändes de som om allt va på sin plats. Men dagen gick och gick det blev kväll, och sedan natt då sku man sova hela natten och börja om en ny dag och jobba och hålla på. Då kom natten, och jag fick inte sömn först jag fundera om jag bara blunda nu och så sku jag somna men det gick ju inte så. Utan det kom tårar ner ur min kind tanken om saknaden av något kom fram, tankarna av hur allt bara händer och hur det ser ut, hur jag ser ut . Varför jag ens finns här eller varför jag alltid måst va glad even om jag inte är det, even om jag är glad så är jag inte det, inne i mig är jag ledsen och arg, alla känslor som inte är bra. Då menar jag att jag inte alltid visar till alla hur jag mår påriktigt, att visa att jag är glad att jag ler och säger Jo jag mår bra när nån frågar på jobbet hur jag mår.Men alla har vi känslor och alla har vi där nånstans att de inte alltid solen som skiner och blommor på marken, allt är härligt och fritt, Eehh.. Nej vi har vad vi har och vi ger vad vi ger. Allt är inte lätt, man måste bara få ha sina känslor, man måste få känna de man känner. Att våga är svårt att våga visa eller våga se på riktigt hur man är man vill ju sit bästa visa att jag duger och att jag ser ut som jag ser. Känslor är något som man måste känna av, ibland har vi bara såna dagar där allt är skit och allt ser svart ut, och man bara vill ligga i sängen i ett mörkt rum och gråta och aldrig komma ut, eller upp från sängen och börja om dagen frisk och allt de där, nej nejj min kropp säger att jag inte vill börja med dagen att jag bara vill tänka hur ful jag är hur dålig jag är hur jag ser ut . Att bara få känna efter sin kropp, våga känna, då inser du hur du kan göra dig lite bättre hur du fungerar som du.Om du vågar visa dig ledsen och känna efter hur det är på riktigt,att de inte alltid är så att du är glad even om du visar det så, bara få ut de som du känner prata med någon lyssna vad hen har att säga dig, kämpa och höra . För jag vet att just du som nu läser denna blogg, har haft känslan av nån saknad, just därför skall du lyssna på och få prata ut det du vill säga våga, allt blir så mycket annat när man fått prata ut med någon .

Iallafall har jag också något annat att berätta er, det här är kanske lite roligare att se. Men ni kanske undrar vart jag tar vägen efter jobbet och var sover jag.Hur ser det ut.

Ha en riktigt bra dag ni.

Ovido - Quiz & Flashcards